Electra 2/4

Passet skulle ridas i stora ridhuset och vi började passet med att skritta ett varv runt kastanjegården. Väl inne kortade vi tyglarna rätt direkt och jg kände att hon inte riktigt svarade för dom framåtdrivande hjälperna men sökte sig ändå väl framåt nedåt utan för mycket stöd från min sida. Vi värmde sedan upp fritt i trav och här blev det ännu tydligare. Läget mellan hand och skänkel kändes påtvingat istället för lätt. Var noga med hörnpasseringar och la stora volter. Vi började sedan med serpentinbågar och hon hade fortfarande alldeles för lite framåtbjudning. Hon försökte även gena genom svängarna. För att göra henne mer uppmärksam på mina hjälper hade jag kunnat lägga in flertalet övergångar i övningen. Vi gick sedan in på stora motvolten och även här hade hon då vissa svårigheter att ställa höger. I galoppen gick det betydligt bättre och eftersom hon är så kort i galoppen gav Hanna mig tipset att istället för att driva henne varje steg, låta henne gå i sin bekväma galopp ett tag för att sedan öka betydligt en bit. Fungerade väl. I andra varvet gick det också betydligt lättare.


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ses bara av oss)

Bloggadress:

Kommentarern:

Trackback


frida - 15år - nikon d60


vikkan - 15år - nikon d5000


förflutet
2010
Januari - Februari - Mars - April - Maj - Juni - Juli - Augusti - September - Oktober - November - December